Egy profi weboldal vagy blog több annál, mint hogy csak leülünk és egyszerűen legépeljük a szöveges tartalmat, amit az online felületünkre szánunk. Bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy ez kevés lesz a sikerhez, és ha valódi eredményeket akarsz elérni akkor bizony foglalkoznod kell a tartalommarketinggel. Ahhoz hogy egy hatékony és hatásos weboldalad vagy blogod legyen, fontos hogy legyen időd a tervezésre, ami végül a sikerhez vezet. Ebben a bejegyzésben a tartalomtervezés alapjait mutatjuk be. Amiket ha betartasz biztosítják, hogy a jól felépített tartalom a B2B marketinged része legyen.

 

Tartalommarketing

 

Tűzz ki célokat

A legjobb kezdés ha, meghatározod a célját a tartalomnak amit éppen készítesz. Próbáld úgy megfogalmazni a célokat, hogy azok világosak és egyszerűen kommunikálhatóak legyenek. Célkitűzésed lehet akár a követő szerzés vagy épp feliratkozók gyűjtése is, viszont az alábbi kérdéseket minden esetben érdemes magadnak feltenned.

Min lesz a fő hangsúly a tartalomban?
Kik lesznek az olvasók és mit szeretnél elérni náluk a tartalom által?

Majd végezz egy kis kutatást és gyűjtsd össze a legfontosabb kulcsszavakat, amit majd beépítesz a tartalmadba. Mindig arra gondolj, hogy hogyan fognak megtalálni az olvasóid?

Válaszd ki a téma szakértőit

Mindig olyan tartalmat készíts ami értéket ad az olvasóid és követőid számára. Ebben nagy segítségedre lesznek az adott téma szakértői. Ezért elengedhetetlen része a tartalom tervezési folyamatnak, hogy meghatározd azokat a személyeket a cégedben, akik a legjobb technikai és háttérinformációkkal rendelkeznek az adott témában vagy a céged szolgáltatását, termékét illetően. Még akkor is, ha egy profi szövegíróval dolgozol együtt. Szükséges, hogy bevond a témához értő személyt, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy értéked adj az olvasóidnak és a cég sikeres marketingjéhez.

Hozz létre ütemtervet

A tartalommarketing tervezéséhez hozzátartozik, hogy tervet készítesz arról mikor és milyen tartalmakat szeretnél létrehozni. Figyelj mindig a rendszerességre, a legjobb ha előre kiválasztasz egy időpontot és azt következetesen alkalmazod és kezeld határidőként! Amikor a tartalomgyártás ütemtervét készíted, légy reális, de ne adj lehetőséget a halogatásokra. Azt tapasztaltuk, hogy ha az embereknek túl sok időt adunk, hogy valamit átgondoljanak, akkor újabb kérdések merülnek fel és a feladat elveszíti a prioritását (mert úgy gondolja nem rendelkezik elegendő információval a feladathoz). Készíts szerkesztői naptárt, amely felsorolja a témákat, szerzőket és közzétételi dátumokat.

Szabadíts fel erőforrásokat

Nagy kihívás a cégeknek tartalommarketing esetében az erőforrás felszabadítás, kivéve ha erre külön csapatod van. A kezdeti lelkesedés gyorsan tud apadni így a célok és a várt eredmények sem érkeznek majd, a határidők pedig tarthatatlanok lesznek. Amikor egy szakértőt is bevonsz a tartalom készítésbe akkor gondoskodj előre az ehhez szükséges időről. Mert amikor közeledik az idő, hogy teljesítsék amit elvállaltak a tartalom készítősből, a napi munkájukkal elhavazódnak, és hiányzhat a kapacitásuk a vállalt feladathoz.

Világos célkitűzések

Már említettük korábban, de ettől függetlenül megérdemel egy külön részt. Miután meghatároztad a tartalommarketing stratégiádat közöld azt egyértelműen a csapatoddal. Erre lehetséges, hogy több alkalommal szükséges, főleg ha egy csapat tag nem teljesen érti miért az adott tartalmat kell létrehozni. Ha megértik miért hasznos az adott tartalom a célok eléréséhez, akkor könnyebb lesz az együttműködés és egyszerűbb a projekthez kapcsolód határidők betartása is.

A könnyen kommunikálható célkitűzések a csapatoddal és külsősökkel való együttműködés során is nagyon hasznosak lesznek. Mivel így nagyban megkönnyíted az ő munkájukat is, ha erre figyelsz akkor rengeteg időt és energiát spórolsz meg magadnak.

Nem minden B2B tartalom megvalósítása lesz sima ügy, de a fenti lépések betartásával biztos lehetsz abban, hogy eléred azokat a célokat, amelyeket kitűztél a céged számára.
Ha segítségre van szükséged egy online marketing projekt megtervezésében, szervezésében, írj nekünk!

Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.