A legtöbb online marketinges fogalom érthetetlen szakzsargonnak tűnik a kis – és középvállalkozók többségének. Az online marketing eszközök alkalmazása szintén bonyolult feladat többségüknek, sokan nem is tudják, hogy ténylegesen milyen eredményeket lehet elérni az online marketingnek köszönhetően. Viszont egyre többen próbálgatják a lehetőségeket, manapság már rengeteg cikket található a témában így viszonylag könnyen meg lehet ismerni az alapokat. Ugyanakkor még mindig nagy a zavar, amikor a megvalósításába kezdenek a cégek.

Azt vettük észre, hogy általában a legnagyobb gondot az okozza, hogy nem tudják milyen eszközöket, technikákat, stratégiát alkalmazzanak. Ezen egyetlen blog posztban nem is tudnánk segíteni, de valahol el kell kezdeni. Ezért most ebben bejegyzésben megválaszolunk néhány kérdést, amit mindig is fel szerettél volna tenni a landing pagekkel kapcsolatban.

Mi az a landing page vagy magyarul landoló oldal?


Egy egész könyvet meg lehetne tölteni a landing pagekről de megpróbáljuk egy mondatban elmondani mi is az a landolóoldal: egy olyan weboldal, ami csak egy adott cél elérésére fókuszál. A célunk lehet akár hírlevél feliratkozók gyűjtése vagy egy szolgáltatás ingyenes próba verziójának promótálása, esetleg egy rendezvényre regisztráció, hosszan sorolhatnánk még! A lényeg, hogy a látogató csak erről az egy céloldról kapjon információt ezen az oldalon, onnan még elnavigálni se tudjon. Mutatunk egy példát is, itt egy régebben használt landolóoldalunk a cél itt az volt, hogy hírlevél feliratkozókat gyűjtsünk:

 

Landing page minta, landoló oldal minta

 

Mire használhatok egy landolóoldalt?


A landing- vagy landolóoldalakat klasszikusan az átkattintás alapú (pay per click/PPC) hirdetési kampányoknál használják. Általában ezeknek segítségével terelik a forgalmat magára a landing pagre, ahol a hirdetésnek megfelelően az érdeklődő számára releváns tartalmat olvashat és teljesítheti a kitűzött célunkat.

A landolóoldalak nagyon hatásosak abból a szempontból, hogy csak az adott célra fókuszálnak és így növelik a konverziós arányt. Ezáltal több hírlevél feliratkozót, próba verzió vagy termék minta igénylőt, rendezvényre regisztrálót stb. érhetnek el a cégek ezzel a megoldással.

Ha a landolóoldalak esetében megfelelő releváns tartalom készül a hirdetési kifejezésekkel kapcsolatban, akkor ez azt eredményezi majd, hogy emelkedik a konverziós arány és csökken a visszafordulások gyakorisága.

Miért van akkor szükségem honlapra és landing oldalra is?


Emlékszel rá, hogy azt mondtuk, hogy a landolóoldalak azért előnyösek, mert csak egy adott célra fókuszálnak? Pontosan ezért van szükséged az egyes vevőszerző kampányaid során külön landolóoldalakra ahelyett, hogy egyszerűen csak a meglévő honlapodra irányítanád a hirdetéseidre kattintókat. Ha az erre a célra kialakított oldalra irányítod a forgalmat akkor ott csak azokkal az információkkal találkoznak, amiért a hirdetésedre kattintottak. Más esetben, ha csak simán a weboldaladra érkezteted az érdeklődőket akkor sokkal rosszabb konverziókat fogsz elérni, mivel nem találják meg egyből a látogatók azt, amiért a hirdetésre kattintottak és rögtön be is zárják az oldaladat és távoznak.
Landing oldalak nélkül, abban az esetben is gyengébb eredményre számíthatsz a honlapodon, ha egyébként maximálisan releváns tartalmat találnak ott a látogatóid. Mivel rengeteg más dolog elterelheti a figyelmüket, elég ha csak áttkattintanak egy másik aloldaladra.

Hogyan legyen hatékony a landing oldalam?


A landolóoldalak esetén nagyon fontos, hogy maximálisan releváns legyen a tartalom csakis egy célra fókuszálj és úgy írd meg a hirdetéseid szövegezését és a hozzá tartozó landoló oldal szövegezését is, hogy ezek együtt egymást kiegészítsék.

Fontos, hogy rögtön a landoló oldalad elején legyen egy ütős címsor és esetleges kép, persze ez függ az adott terméktől vagy szolgáltatástól is. Próbáld megfogalmazni a vevőd/ügyfeled problémáját és vázold fel, hogy mi az amit te kínálsz neki erre. Hogyan fogja a te terméked/szolgáltatásod megoldani ezt a problémát?

 

Érkező oldal, landing page, landoló oldal minta.
Írd le az ajánlatodat pontokba szedve, hogy könnyen és gyorsan át tudják tekinteni. Előfordulhat, hogy a látogatók egy részét ennyivel még nem fogod tudni meggyőzni, ezért a fenti elemeken kívül érdemes megírnod egy olyan részt is, ahol az esetleges kifogásaikat kezeled. Gondold végig a vevőd/ügyfeled fejével, hogy mi az amit ő kifogásolhat és válaszold meg előre neki.
Végül próbáld meg limitálni az ajánlatoda ez azért fontos, mert így „sürgősebbé” válik számára a döntés és ha nem akar lemaradni/kimaradni akkor ott helyben rögtön konvertál. Ajánlatos legalább még egy verziót készíteni a szövegezésből amit használsz, hogy teszteléssel optimalizálni tudd a landing pagedet. Cserélgesd az egyes szöveg részeket és nézd meg melyikkel teljesít jobban az oldal, melyikkel érsz el több konverziót.

 

Ha többet szeretnél megtudni a landing pagekkel kapcsolatban, vagy ha segítséget akarsz kérni a weboldalad landolóoldalainak optimalizálása kapcsán, akkor lépj kapcsolatba a marketinges csapatunkkal, mert nagyon szívesen állunk a rendelkezésedre. Foglalj konzultációs időpontot most!


Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.