Napjaink elengedhetetlen részévé vált a közösségi hálók használata. Szinte beépült a fogyasztói társadalom mindennapjaiba. Reggelente a kávé mellé legtöbben a telefonjukon böngészik a híreket és mellete kíváncsian olvassák mi történt előző este az ismerőseikkel, hol jártak, kivel voltak, mit ettek stb…

Badarság lenne azt mondani, hogy ezt az elmúlt 10 évben kiépült közösségi média infrastruktúrát egy cégnek ne lenne érdemes kihasználni!

Közösségi média.

Hogyan használjuk a közösségi médiát?

Ezen felületeken, ellenben a hagyományos marketing eszközök és fortélyok nem mind célravezetők. Gondolok itt arra, hogy ebben a „világban” a felhasználók barátokat akarnak szerezni és nyomon követni a mindennapjaikat, olyan dolgokat szeretnének látni és olvasni melyek a kulisszák mögé mutatnak.

Ezen fonalat követve egy cégnek az az érdeke, hogy a fogyasztó „barátjává” váljon, és oly módon ossza meg reklámjait, promócióit, hirdetéseit, hogy az ne legyen tolakodó, tehát ne tűnjön reklámnak, promóciónak, hirdetésnek. Sokan gondolhatják, hogy ez igen nehéz feladat, hisz amellett, hogy például jó reklámot talált ki ezt még közösségi hálózat baráttá kell tenni, DE NEM AZ!

Ahogyan a bevezetőben írtam e közösségek elengedhetetlenek és életünk részeivé váltak, tehát a céges posztjainkat tekintsük úgy, hogy mi magunk vagyunk a cég és a mondani valónkat posztoltjuk úgy, mint ha a privát felhasználó fiókunkból posztolnánk!

Természetesen néhány szabályt azért jó, hogy a betartunk! (Hiszen nekünk tisztába kell lennünk azzal, hogy ez egy komoly marketing lehetőség)

  • Nyugodtan tegezd a követőidet, de ne felejtsd el, hogy a cégedet képviseled, így a választékosságra és a megfelelő hangnemre figyelj oda!
  • Törekedj a rendszerességre és a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalomra.
  • Válaszolj a követőidnek, a levelekre és a kommentekre egyaránt.
  • Használj saját képeket!
  • Amennyiben más oldalak tartalmát osztod meg, ellenőrizd a forrást és a megosztott tartalom ne sértsen meg senkit.

Amennyiben ezeket a rövid, de hasznos tanácsokat megfogadod jönni fognak a kedvelők és utána már csak az a dolgod, hogy fenn tartsd az érdeklődésüket.

Számtalan más lehetőség van kedvelők vásárlására, ezek lehetnek nyeremény játékok, vagy akár fizetett hirdetések feladása. Sokan nem értenek egyet ezen eszközökkel, de én úgy gondolom, hogy amennyiben ezeket az eszközöket is okosan és mértékkel használunk, úgy az így megszerzett követőket könnyedén átalakíthatjuk a termékünk, vagy szolgáltatásunk fogyasztójává, használójává.

Mi méhecskék is fenn vagyunk a legtöbb közösségi hálón (valószínűleg ezt a posztot is ott találtad 🙂 ), így ha kérdésed van vagy egy kis segítségre van, szükséged keress minket bátran!

Az alábbi linkeken találsz meg minket:

Facebook

Instagram

Pinterest

LinkedIn

YouTube

Google Plus

Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.