A weboldalad jelenthet egy remek marketing eszközt is a céged számára, de könnyedén haszontalan eszközzé is válhat. Ha a létrehozásával egy olyan céget bízol meg, amelyik csak sablonos, tucat, célnélküli oldalt tud készíteni neked, akkor a honlapod elkészítése rémálomba illően elfoglaltság lehet. Hiszen örülsz, hogy végre elkészült az új weboldalad, de hamarosan rá fogsz jönni, hogy érdemben szinte semmit sem hoz neked. A weboldalad kivitelezőjének kiválasztása nehéz lehet abból az okból kifolyólag is, hogy valószínűleg néha még azzal sem vagy tisztában, hogy egészen pontosan mit nem tudsz, ez pedig bonyolulttá teheti a megfelelő kérdések megfogalmazását és feltevését. Ezért iránymutatásként összeállítottuk egy útmutató félét arra vonatkozóan, hogy mivel kell tisztában lenned, mielőtt választasz egy kivitelező ügynökséget. Fontos, az alább összegyűjtött szempontok nem fontossági sorrend szerint íródtak, csak igyekeztünk segíteni téged egy nehéz kérdésben, döntésben azaz “Hogyan válasszunk webfejlesztőt?”.

 

Hogyan válasszunk webfejlesztőt?

 

Legyél tisztában az elvárásaiddal és céljaiddal.

Fontos lépés meghatározni, hogy a céged mit akar a weboldalával illetve az online marketing stratégiájával elérni. Körültekintően meg kell határoznod vállalatod rövidtávú, valamint hosszútávú célkitűzéseit, illetve a siker mérésének módszereit. Ez minden vállalkozás esetén más és más, ezért fontos, hogy előre a cégeden belül is tisztázd ezeket a kérdéseket.

Ezek meghatározása nélkül, nem fogsz tudni a weboldaladdal eredményeket elérni. Ma már az, hogy rendelkezel weboldallal kevés lesz, hogy online is sikereket érj el.

 

Tapasztalt ügynökségről van szó?

Fontos, hogy olyan webfejlesztő céget keress, amely tagjainak van már tapasztalata. Ennek a meglétére abból következtethetsz, hogy hány éve tevékenykedik a cég, hogy hány ügyfele volt már, mekkora és milyen csapattal dolgoznak, illetve hogy milyen minőségű a portfóliója. Ezekből az információkból már le tudsz vonni következtetéseket, hogy kit érdemes megbíznod akár hosszútávon is a marketing eszközeid kivitelezésével.
Sajnos sok olyan önmagát szakértőnek kikiáltó „vállalkozóba” lehet belefutni az interneten akivel nem biztos, hogy a legjobb üzletet fogod megkötni, természetesen vannak kivételek de ők valószínűleg messziről ki fognak tűnni ebből a tömegből.
Gyakran nehéz annak a csábításnak is ellenállni, hogy a pénzspórolás érdekében a honlapod elkészítését és fejlesztését ne egy cégre, hanem egy barátod vagy ismerősöd barátjának a weboldalakhoz „értő” unokaöccsére bízd…

 

Ezekben az esetekben gyakran nincsen annyi tapasztalatuk, tudások, mint amennyit ők hisznek magukról. Ennélfogva a spórolás akár odáig is vezethet, hogy végül drága javításra lesz szükség vagy, hogy akár újra is kezdődhet a munka a legelejéről. Időről-időre halljuk ezzel a témával kapcsolatosan a szomorú történeteket, ezért ennek okán arra a következtetésre jutottunk, hogy ha valaki ilyen módon készítteti el a honlapját, akkor gyakran rövidtávú fókusszal közelít egy olyan projekthez, amely végső soron pedig hosszú távra szólna. Valójában egy weblap üzemeltetése egy folyamatos hosszú távú projektként fogható fel, éppen ezért fontos, hogy olyan partnert válasz ennek a feladatnak az elvégzésére, aki hosszú távon is képes segítséget nyújtani, ha éppen támogatásra vagy tanácsra van szükséged.

 

Várhatóan mennyit kell majd fizetnem a weboldalért?

Gyakran találkozunk azzal a kérdéssel, hogy mennyibe kerül egy honlap?
A weboldalárak nagyon változatosak lehetnek. Hozzájuthatsz egy honlaphoz szinte már ingyen is egy olyan konstrukció keretein belül, ahol csak a tárhelyért (hostingért) kell fizetned, de egy honlap ára felmehet akár milliós nagyságrend közelébe vagy akár még tovább is. A webfejlesztő szegmenssel kapcsolatban érdekesség gyanánt azt is meg lehet említeni, hogy ugyanazért a munkáért nagyon változatos összegeket fizethetsz attól függően, hogy melyik cég ajánlatát fogadod el.

Természetesen bármilyen dolog vásárlásánál jelentkezhet a legolcsóbb opció iránti csábítás. Weblap készítést, akár már 50 ezer forintos összegért is vállalnak, azonban fontos megértened, hogy e termékek használatának mindig vannak határai. A másik fontos, figyelembe veendő dolog az, hogy ezeknek az olcsó honlapoknak az ára gyakran csak magát a késztermék megvásárlását tartalmazza, tehát az oldalhoz nem jár szakszerű segítségnyújtás és testreszabás sem, pedig ezek a tényezők fontosak lennének annak érdekében, hogy a weboldalad a lehető legjobban szolgálhassa a céljaidat és a céged érdekeit. Az olcsó honlapok kielégíthetik egyes emberek igényeit, de nem mindenki számára jelentenek jó megoldást.

A webfejlesztői szegmensben létezik egy olyan határpont is, ahonnan már csak egyre megy felfelé az ár, ám a szakértelem és az elvégzett munka minősége nem igazodik a költségek emelkedéséhez.
Mi úgy gondoljuk az a legjobb, ha hosszú távú projektként, illetve céges befektetésként tekintesz a honlapodra. Ami az egyik ha nem a legfontosabb marketing eszközöd a vevő és ügyfélszerzéshez. Ha felkészülsz arra, hogy egy kicsivel többet fizess annak érdekében, hogy egy rendes ügynökséget bízz meg a munkával, akkor a honlapod valóságos vevőszerző gépezetté válhat és nem csak néhány információt tartalmaz majd a cégedről hanem pénzkereseti eszközként is funkcionál.

 

Fel tudod majd magadtól tölteni a honlapra a tartalmakat?

Ajánlott, hogy „állandó hozzáférésed” azaz adminisztrációs felülete legyen a honlapodnak, hogy bármikor feltölthess tartalmakat a weboldaladra. Ez az úgynevezett tartalomkezelő rendszerek (content management system, CMS) segítségével valósulhat meg. Függetlenül attól, hogy te magad vagy pedig egy megbízott végzi a honlapodon lévő tartalom feltöltését és szerkesztését, fontos, hogy a honlapod működése egy olyan, egyszerűen kezelhető tartalomkezelő rendszeren alapuljon, amelynek a segítségével könnyű változtatásokat végrehajtani.

Ez a szempont egyébként nagy jelentőséggel bír, hiszen ha a weboldaladnak nincsen tartalomkezelő rendszere (CMS), akkor később akár sok pénzedbe is kerülhet, ha szeretnél egy bizonyos tartalmat szerkeszteni vagy feltölteni. Fontos az is, hogy mindig legyen lehetőséged oktatást vagy oktató anyagokat igényelni, hogy később egyszerűen tud kezelni a rendszered.

 

Szükség esetén megkapod a támogatást, tanácsot?

Tud neked folyamatos segítséget nyújtani az az ügynökség, amelytől meg szeretnéd rendelni a weboldaladat? Amikor honlapot veszel, akkor nagyon fontos, hogy olyan cég mellett dönts, amelyik folyamatos jelleggel kínál megbízható, segítőkész és költséghatékony támogatást. Ez hihetetlenül lényeges, mert egy weboldalnak sokféle funkciója van, illetve a honlap tekintetében rengetegféle váratlan helyzet állhat elő, ezért jó, ha szükség esetén kéznél van a szakszerű segítség.

Amivel kapcsolatban segítségre lehet szükséged:

  • az e-mail címeid
  • a domainneved
  • az oldalad tárhelye
  • a honlapod tartalomkezelő rendszerének használata
  • online marketing eszközök és hirdetések (Google Adwords, Facebook Pixel)
  • statisztikák értelmezése (Google Analytics)
  • az oldalad továbbfejlesztése

Jó minőségű támogatás, support nélkül könnyen olyan helyzetben találhatod magad, hogy muszáj leszel külön valakit vagy egy céget felkérni annak érdekében, hogy megjavíthassa azt a hibát, amit te okoztál. Ez pedig a részedről rengeteg frusztrációhoz, időpocsékláshoz és pluszköltséghez vezethet.

 

Vannak járulékos vagy rejtett költségek?

Fontos, hogy figyelj oda minden egyes korlátozásra, folyamatosan fizetendő díjra, és honlappal kapcsolatban felmerülő költségre abban az esetben, ha weboldalt akarsz készíttetni.

Példának okáért itt vannak a hostinggal és a supporttal (támogatással) kapcsolatos díjak. Azonban jó, ha tisztában vagy azzal, hogy körülbelül mekkorák az óradíjak az általad igényelt szolgáltatással kapcsolatban.

Másrészt oda kell figyelned a szolgáltatással kapcsolatos korlátozásokra is, például arra, hogy mekkora a rendelkezésedre álló tárhely, vagy hogy milyen lehetőség adódik-e az apróbb, designnal kapcsolatos változtatások elvégzésére. Ha az ügynökség ezeken a területeken korlátokat szab, akkor nem nehéz kitalálnod, hogy extra költségekre számíthatsz a későbbiekben.

 

Nézz meg néhány referenciát.

Fontos, hogy megtekints néhány referenciát, amelynek a segítségével jól látod majd, hogy mit tud nyújtani neked az adott ügynökség. Lényeges, hogy a referenciák esetében ne csak a design minőségére, hanem a weboldal funkcionalitására is figyelj! Továbbá a szóban forgó weboldalak segítségével képes lehetsz azt is jól megbecsülni, hogy milyen szintű szolgáltatást és minőséget fogsz kapni a cégtől a pénzedért cserébe.

Ezzel együtt jó, ha elolvasol még néhány olyan értékelést vagy véleméyt is, amelyet a cég ügyfelei írtak. Nagyon megnyugtató lehet, ha a vállalat kliensei elégedettek az ügynökség által nyújtott szolgáltatásokkal.

 

Helyi céggel dolgozz/működj együtt.

Mindig jó, ha helyi termékeket vásárolsz, illetve ha helyi szolgáltatásokat veszel igénybe, azonban a weboldalad esetében a helyi cégek támogatásán túl néhány más szempontot is figyelembe kell venned. Ha távol van az ügynökség tőled akkor az esetlegesen előforduló kommunikációs nehézségek esetén feleslegesen frusztrálod magad. Miért nem veszik fel a telefont? Mikor válaszolnak már az e-mailre? stb. A helyi szolgáltatás választása azzal az előnnyel jár, hogy az adott ügynökség könnyen elérhető ha segítségre van szükséged ezzel együtt problémáid megoldása pedig gyorsabb és egyszerűbb lehet.

 

Mi a helyzet akkor, ha később változtatásokat szeretnék?

Általában az ügynökségek között az egyik legalapvetőbb különbséget az jelenti, hogy hogyan állnak hozzá a folyamatos változtatás igényéhez. Az apróbb változtatásokat saját magad is könnyedén megoldhatod, ha egy könnyen használható tartalomkezelő (CMS) rendszerrel készült a honalapod.

Azonban idővel mindegyik weboldalon komolyabban változni kell, hogy versenyképes maradjon. Ezeknek a változtatásnak az elvégzéséhez ismét szakértő segítségre lesz szükséged, még akkor is, ha az oldaladon van tartalomkezelő rendszer. Ilyenkor jó, ha nem kell újra kivitelezőt keresned aki az új céljaidhoz, igényeidhez igazítja a weboldaladat.

 

Mérik-e az oldal eredményeit?

Igazi eredmények eléréséhez fontos, hogy mérések és statisztikák készüljenek az oldalad teljesítményéről. Viszont gondot jelenthet számodra, ezeknek az adatoknak az elemzése és kiértékelése. Mint például visszafordulási arány, egyedi látogató, oldalnézet, oldalon eltöltött idő, keresőmotoros helyezés, konverziós ráta stb. Figyelj oda, hogy az általad megbízni kívánt cég milyen segítséget tud nyújtani ebben és egyáltalán figyelembe veszik-e a céljaidat és mérik-e az eredményeket.

Foglald le konzultációs időpontodat most, kattints!

 

Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.