A marketingesekben, a hirdetőkben és a kivitelezőkben is bizonyára felmerült már a kérdése az online hirdetések elterjedése óta. De vajon valóban minden halott, ami nem online? Nehéz ezt megválaszolni, de egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a KKV-k esetében szinte csak az online hirdetések irányába tartanak a vállalkozások. Egy dolog biztos, továbbra is kulcsfontosságú a változatosság a marketingben. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk, mi mit gondolunk a nyomtatott marketing és reklámeszközökről.

 

Milyen a jó marketing kampány?

Egy sikeres marketing vagy hirdetési kampány megtervezéséhez visszafelé kell gondolkodni a célközönségtől. Nem valószínű, hogy a potenciális ügyfelek információt csak egyetlen forrásból -internetről, újságokból, közösségi médiából – szereznek be, egy döntést meghozás előtt, természetüknél fogva kíváncsiak. A legtöbb esetben több helyről is megpróbálnak utánajárni az adott terméknek, szolgáltatásnak. Emiatt úgy gondoljuk, hogy célszerűbb, ha a vállalkozások különböző módszerek használatával érik el a célközönségüket.

Ezzel a többféle megközelítéssel el lehet érni úgy a célközönséget, hogy a következő alkalommal, amikor ugyan erre a termékre vagy szolgáltatásra van szüksége, elsőként juss eszükbe.

 

A print anyagok halottak?

Ahogy fentebb már kifejtettük szerintünk a sikerhez továbbra is szükség van a nyomtatott eszközökre, még mindig fontos szerepet játszanak a marketingben és a reklámban. Vannak azonban bizonyos iparágak és olyan vállalkozások, amelyek jobban támaszkodnak a nyomtatott anyagokra és sokkal gyakrabban használják, mint mások. Általában elmondható, hogy a B2C cégek több nyomtatott marketing eszközt alkalmaznak, mint a B2B vállalkozások. Így összességében sokkal inkább azt mondanánk, hogy a print anyagok inkább reneszánszukat élik. Sok esetben el tudjuk képzelni, hogy egy-egy nyomtatott marketing eszközökre támaszkodó kampány hatékonyabb lehet online társánál, gondolj csak bele hány e-mailt kapsz egy nap és vajon hány postai levelet?

A korlátozott költségvetéssel rendelkező kisvállalkozások esetében a nyomtatott eszközök nem feltétlenül a legjobb választás, mert drágább és kevésbé mérhető, mint az online marketing. Ennek ellenére szerintünk pozitívabban ítélnek meg egy olyan vállalkozást, melynek van egy szép bemutatkozó anyaga, értékesítési ajánlata, prospektusa vagy szóróanyaga, amelyet büszkén átadhat a potenciális ügyfeleinek. Az egy kézzelfogható érték, nem valami, ami csak online létezik.

 

Még a Facebook is hirdet újságokban

Nem rég az egyik legnagyobb közösségi oldal is kampányt indított a nyomtatott sajtóban, bár elsődleges célja nem az volt, hogy saját magát hirdesse vagy népszerűsítse. Alapvetően az álhírek kiszűrésére adott néhány tippet a Facebook az embereknek, mivel sajnos manapság egyre több ilyen álhírrel találkozni a világhálón, beleértve a közösségi oldalakat is. Ez a kampány az Egyesült Királyságban számos újságban egészoldalas hirdetésként jelent meg.

 

facebook-nyomtatott-hirdetes

 

Véleményünk szerint a nyomtatott marketing eszközöknek még egyáltalán nem járt le az ideje, sőt! Okosan használva még a versenytársakat is meg lehet előzni print anyagok segítségével.

Ha tervezed, hogy nyomtatott eszközöket illesztesz a marketing kampányodba, de kérdések merültek fel benned akkor vedd fel velünk a kapcsolatot. Foglald le ingyenes konzultációs időpontodat most!

Kép: The Verge

Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.