Összefoglaltuk néhány pontban, amire érdemes figyelned, ha megbízol egy grafikust vagy ügynökséget, hogy tervezzen neked. Legyen szó akár csak egy szórólapról vagy akár nagyobb munkákról, kiadványról, prospektusról, brossúráról, plakátról, arculatról és sorolhatnánk. Még akkor is hasznos lehet számodra ez az írás, ha egyelőre nem veszel igénybe grafikai tervezési szolgáltatást. Mert egyszer biztos eljön a céged életében az az idő, amikor profi megjelenésre és grafikus segítségére van szükséged.

Mielőtt el kezdenél grafikust keresni van egy fontos dolog, hogy a közös munka gördülékeny legyen és megkíméld magad a félreértésektől. Az jó, ha már a fejedben megvan az alap elképzelés, hogy mit is szeretnél terveztetni, de ennél azért egy kicsit többre lesz szükséged. Legyen egy jó leírás „brief” a kezedben, minél részletesebben át tudod adni az elképzeléseidet annál jobb végeredményre számíthatsz. Természetesen arra nincs szükség, hogy mérnöki pontosságú legyen ez a leírás a projektről, viszont így sok felesleges egyeztető körtől kíméled meg magad és ez által rengeteg időt megspórolsz. De vannak más dolgok is, amit érdemes figyelembe venned, szóval itt van néhány tipp, hogy megkönnyítsük a dolgodat.

 

Grafikai tervezés.

 

Egy gyors ellenőrzés.

A te vállalkozásod márkája, üzenete, megjelenése egyedi kell legyen! Ez kulcsfontosságú, hogy kitűnj a tömegből, szóval mielőtt a keresők első három találatától ajánlatot kérnél és rosszul választanál kivitelezőt, végezz egy kicsivel komolyabb kutató munkát.

A szimpatikus grafikusok, ügynökségek weboldalát böngészve pedig tegyél fel magadnak néhány egyszerű kérdést:

  • Tetszenek a korábbi munkái, referenciái?
  • Tetszik az stílus, irányzat, amit képvisel?
  • El tudod képzelni a te projektedet ebben a stílusban, irányzatban?
  • Van tapasztalatuk a te cégedhez hasonló vállalkozásokkal?

Ha megválaszolod, magadnak ezeket az egyszerű kérdéseket gyorsan ki tudod szűrni a számodra releváns grafikusokat, ügynökséget és így a megfelelő helyekről fogsz ajánlatokat beszerezni.

Rendelkezésre állás.

Az időzítés és a határidők nagyon fontosak, minden kampánynál, projektnél, termék bevezetésnél, hirdetésnél, de bármilyen egyéb grafikai munkánál is. Erre mindkét oldalról figyelni kell neked és a megbízott grafikusnak, ügynökségnek is.

Ha például két héten belül szükséged van egy brossúrára akkor ajánlott, hogy megfelelően hívd fel erre a határidőre a figyelmet és lehetőség szerint tervezz be tartalék időt is, sőt a fentebb említett leírás készítésről se feledkezz el, ezt mind számold bele a projektedbe és győződj meg róla, hogy meg is valósítható-e.

Mindig jelöld ki a határidőket, ha nem egyedül te vagy a döntéshozó, akkor számolj azzal is, hogy nem biztos elsőre a közös nevező a csapaton belül sem, erre is hagyj elég időt. Győződj meg arról, hogy elég időt hagytál magadnak és a megbízottadnak. Lehet, hogy most furcsállod, miért írtunk le ilyen „alap” dolgokat, de sokan nem készítettnek rendszeresen munkákat grafikussal vagy ügynökséggel, ezért nekik nincs meg az a rutin, ami esetleg neked már igen. Így számukra ez hasznos segítség lehet, sőt az is előfordulhat, hogy aki még sosem vett részt ilyesmiben az el sem tudja képzelni, hogyan néz ki egy tervezési folyamat.

Egyedül vagy csapatban?

Azaz szabadúszó grafikus vagy ügynökség? Nehéz lehet eldönteni, hogy számodra melyik a megfelelő választás. Egy szabadúszónak rengeteg dologra kell egyszerre figyelnie (más ügyfelek, párhuzamos projektek, határidők, ajánlatkérések, számlázás, adminisztráció és sorolhatnánk) ami adott esetben a te projekted kárára történik. Természetesen egy ügynökségnél épp úgy meg vannak ezek a feladatok, mint egy szabadúszónál a különbséget inkább az jelenti, hogy ott erre egy komplett csapat áll rendelkezésre. Ahol mindenkinek meg van a maga feladata, amire fókuszálni kell és csak is arra kell fókuszálnia és semmi nem terelheti el a figyelmét a te projektedről.

A csapatnál is előfordulhat negatívum nem is hallgatjuk el előled, míg egy szabadúszóval közvetlen kapcsolatba vagy nem biztos, hogy egy ügynökségnél direkt kapcsolatba kerülsz azzal a személlyel aki projekteden dolgozik. Viszont biztosan kapcsolatba kerülsz egy projekt menedzserrel, aki arra fókuszál, hogy a számodra készülő munka a lehető legjobb eredményt hozza. Ennek mentén gondold, át kivel szeretnél együtt dolgozni.

Tapasztalat a te iparágadban.

Ellenőrizd bátran a megbízottad tapasztalatát a te iparágadban, természetesen ezt nem kell annyira szigorúan venned valószínűleg az sem jelent gondot, ha még nem tervezett az adott grafikus vagy ügynökség a tiedhez hasonló cég számára semmit. Viszont ha igen akkor várhatóan sokkal könnyebben megértik majd az igényeidet, illetve átlátják, hogy mi az ami számodra kiemelten fontos lehet. Természetesen ezeket te magad is át tudod adni, de sosem baj, ha már van néhány számodra releváns tapasztalat, referencia.

De valószínűleg ha B2B céged van, akkor nem szeretnél olyan grafikussal vagy ügynökséggel dolgozni, akinek kizárólag B2C vállalkozásoknak tervezett korábban.

 

Ha szükséged van további tippekre, tanácsokra vagy bele vágnál egy új projektbe és grafikusra van, szükséged akkor foglald le most a konzultációs időpontodat!

 

Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.