A céged történetének elmesélése több kell legyen, mint dátumok összedobálva a Rólunk oldaladon és néhány jó stock fotó. A te márkádnak különbözőnek kell lennie, olyannak, amely kiemel a versenytársaid közül és megmutatja, milyen kilátásokkal rendelkeznek azok, akik a vásárlóid, ügyfeleid lesznek. A céged bemutatása egy lehetőség arra, hogy ne a termékeidről és a szolgáltatásodról beszélj vagy általánosan a vállalkozásodról. Ne legyél egy újabb unalmas cég! Oszd meg, hogy a céged milyen valós értékekkel rendelkezik, mivel több a hozzá hasonló konkurensektől, miért érdemes téged választani.

Amikor egy B2B márkáról és történetének bemutatásról van szó, akkor számos különböző módon elmesélhetjük, leírhatjuk azt. De csak olyan módon érdemes, hogy az érdekes legyen a célközönséged számára. Erre mutatunk most 5 különböző lehetőséget.

 

Így írd meg a "Rólunk" oldalt.

 

1) Fedd fel a történeted

Minden cég valamilyen céllal alakult és ez nem csak egyszerűen a pénzkereseti lehetőség volt. Éppen ezért érdekes lehet, ha úgy osztod meg a márkád történetét, hogy feltárod a céged mögötti hátteret. Megválaszolsz olyan kérdéseket, mint:

  • Miért hoztuk létre ezt az üzletet?
  • Mi vezetett a sikerhez az évek során?
  • Hogyan alkalmazkodtunk a piachoz?
  • Mire kellett összpontosítanunk?
  • Hogyan növekedtünk és terjeszkedtünk, hogy még több ügyfél igényeinek megfeleljünk?

Azáltal hogy felidézed a múltat egy történetet építesz, ezzel felhívod a célközönség figyelmét a vállalatod értékeire és arra, hogy azt az ügyfelek igényeire történő összpontosítás irányította.  Ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy tudatosítsd a célközönséggel, hogy a céged középpontjában ők állnak, de mindezt nem az elcsépelt „mindent a vevőért” szöveggel.

 

2) Az alapítók bemutatása

Számos B2B vállalat épül fel az alapítók irányításának, szenvedélyének és vállalkozási kedvének köszönthetően. Már nem csak az USA-ban hallani a sikeres vállalkozók történetét, akit az innováció technológia vagy ügyfélélmény iránti szenvedélye vezérelt. Egy cég történetének elmondásakor, ha reflektorfénybe állítod az alapító(k) stratégiai módszerét, létrehozol egy érzelmi kapcsolatot a vevők és a céged között.
Válaszolj ezekre a kérdésekre:

  • Mi van a háttérben, milyen szakértelem?
  • Milyen események késztették az alapítókat arra, hogy létrehozzanak egy céget?
  • Mi volt és mi jelenleg a céljuk a vállalkozássukkal?
  • Hogy léptek kapcsolatba az első ügyfelekkel?
  • Melyek a fő szakmai értékeik?

Ha bemutatod a céged alapítóit, akkor ezzel egyfajta személyes márkát hozol létre, emberi arcot adsz a vállalkozás szervezetének, amely a márkát életre kelti. Ez különösen hasznos, ha bár a cég működik, de az alapítók már nem aktív tagjaik a vállalkozásnak.

 

3) Készíts idővonalat

Lehetnek események, eredmények egy brand történetében, amelyek megmozgatják a célpiacod.  Összefűzni ezeket az eseményeket nagyszerű módja annak, hogy elmond a céged történetét. Az események vizuális ábrázolása egy idővonallal könnyen kivitelezhető, vonzó módon tudja felhívni a figyelmet a jelentősebb eredményekre és változásokra a vállalkozás életében. Olyan eseményeket ábrázolj, mint:

  • Milyen újításokat tudtatok hozni az iparágnak?
  • Vajon van-e valamilyen úttörő technikátok vagy szolgáltatásotok?
  • Milyen rangos szakmai díjat nyertetek el?
  • Ti mivel járultok hozzá az iparágatok fejlődéséhez?
  • Voltak jelentős növekedési időszakok, vagy változások?

Amikor készíted a céged idővonalát, gondolj azokra az eseményekre, teljesítményekre, eredményekre, amelyek hitelességet mutatnak és bizalmat építenek a vevőidben és igazolják, hogy szakértője vagy az adott területnek. Egy B2B vállalkozás esetében fontos megtartani a “mesemondást” különben a hivatalos céges forma elidegeníti a vevőket.

 

4) Fordulj az ügyfeleid felé

Ha nem lennének ügyfeleid, nem lenne üzleted. Ez egy egyszerű igazság, amelynek mindig vissza kellene köszönnie a brandingben és a marketingben. A cégek számára nélkülözhetetlenek az ügyfelek, hogy felépítsenek egy márkát, az ő szükségleteik alapján alakítják ki szolgáltatásukat és termékajánlataikat. A B2B cégek esetében kevesebb az ügyfél kapcsolat és több a partnerség.
Remek módja annak, hogy megoszd a márkád történetét, ha a vásárlóidhoz fordulsz.
Kérd meg őket válaszolják meg a következő kérdéseket:

  • Milyen problémát segítettünk megoldani?
  • Vannak egyedi esetek, amikor különös hatással voltunk egy ügyfélre?
  • Hogy befolyásolják pozitívan ügyfeleinket az értékeink?
  • A szolgáltatásunk, milyen eredményhez segítette hozzá az ügyfelet?
  • Miben nyújtott mást a szolgáltatásunk, mint a konkurenseké?

A potenciális ügyfelek szeretnék tudni, mit tesz le a cég az asztalra, és miért jó ez számára? A magával ragadó cégtörténet bemutatja a valós ügyfél véleményeket és értékeléseket.

 

5) Mutasd be a munkatársaidat

A cégednek talán nincsen sokatmondó történelme, talán nincsen több ezer ügyfele vagy emlékezetes alapítója, de bizonyára vannak munkavállalói. A munkatársaid alapvetően a márkád harcosai! Építsd a márkád történetét köréjük a hozzáállásukra, a teljesítményükre fókuszálva. Segítő kérdések:

  • Hogyan mutatnák be a munkatársak a márkát?
  • Milyen emlékezetes intézkedésük volt, amiért az ügyfelek hálásak voltak?
  • Milyen pozitív visszajelzést kaptak az ügyfeleinktől?
  • Ki az ideális munkavállaló számunkra és hogyan képviselik a cégünket?

Ahogy az alapítók esetében is úgy az alkalmazottak is emberi arcot adnak a márkádnak, így a céged már nem csak egy szervezet, hanem egy közeli partner, aki a piaci kihívásokhoz alkalmazkodik és testre szabott megoldásokat nyújt a vásárlóinak.

A B2B branding esetében a cég története egy lehetőség arra, hogy kapcsolatot építs a célközönséggel és erősítsd azt a meglévő ügyfeleiddel. Meg kell válaszolni a kérdést, hogy miért a te cégeddel dolgozzon a többi x közül, légy őszinte, vonzó és izgalmas, így a célpiacod biztosan meg akarja majd ismerni a történeted.

További segítségre lenne szükséged a vállalkozásod online marketingjével kapcsolatban?
Foglald le most ingyenes konzultációs időpontodat, kattints!

Ne maradj le írásainkról!

Ne maradj le írásainkról!

Add meg neves és e-mail címed és mi értesítőt küldünk Neked legfrissebb írásainkról.

Sikerült! Hamarosan jelentkezünk.